2881

Katalog ve Dergi




Üretim veya ürün pazarlaması yapan Firmaların ürünlerini alıcılara sergilemek için kullandıkları reklam yöntemlerinden birisi olan Tanıtım Kataloğu, günümüzde Prestij ve Kurumsal Kimlik çalışmalarının değişmez parçalarından birisi haline gelmiştir.

Profesyonel ekipman ve personel ile çekilen fotoğraf ve video klipler ile desteklenen Katalog çalışmaları, web, afiş, billboard, tv ve daha birçok ortamda yoğun olarak kullanılmaktadır.

Özellikle Prestij Katalogları üretimi ve tasarımı günümüzde çok daha geçerli bir reklam malzemesi haline gelmiştir.

Çağdaş Katalog Tasarımı ve Baskılarında, eskiden olduğu gibi inretnet ortamından temin edilen bilgiler ve fotoğraflar kullanılmamakta, Firmalar genellikle kendi ürünlerinin fotoğraflarını özel olarak çektirerek ve dijital ortamda değişik tekniklerle işleterek sıradışı farklılıklar yaratabilmek için birbirleri ile yarışmaktadırlar.

Katalog Tasarımlarında profesyonel ürün, mekan, mimari,  sanayi, inşaat, yiyecek, sanatsal, organizasyon, firma, otel, taşıt vb. fotoğrafçılığı özellikle daha çok öne çıkmış ve profesyonelleşme ağırlık kazanmıştır.

Özel ekipmanlar eşliğinde çekilen ve işlenen fotoğraflarla sıradışı katalog tasarımları yaratılmaya başlanmıştır.

Katalogların baskı aşamasında da değişik matbaa teknikleri ağırlıklı olarak kullanılmaya başlanmış, Firma Logolarında Gofre (Kabartma), Ön Dış ve Arka Kapaklarda değişik alanlarda Parlatma (Kısmi Lak), Mat veya Parlak Selefon Kaplama (Yalıtım ve Estetik Malzemesi), Dosyalamada kolaylık olması açısından Omega Tel Dikiş ve daha birçok görsel estetik tekniği kullanılarak sıradışı değişim yaratılmaktadır.